Pagina's

Stempeltechnieken

Geïnspireerd geraakt door de workshop Stempeltechnieken deel 1, bij Scrap en Co ben ik aan de slag gegaan mijn de inktjes die ik thuis heb liggen. Onderstaande kaarten zijn het resultaat van deze dagen knutselen.



Helaas heb je zo af en toe een condoleancekaart nodig. Ik vind deze altijd lastig om te maken. De achtergrond van deze kaart is gemaakt met Distress Inkt. Ik heb drie kleuren op een craftsheet gestempeld en met water laten verdunnen. De korenaren (Hero Arts  - Silhouette Grass) zijn gestempeld met Colorbox-inkt en de vlinder (IndigoBlu) met Archival inkt, waarna ik de vlinder nogmaals en daarbij enkel de vleugeltipjes en het lijfje met VersaMark heb gestempeld. Hier heb ik embossingpoeder op gestrooid en deze met de heattool laten smelten. Het merk van de tekststempel weet ik even niet.






Deze kaart is gemaakt met een achtergrond van distressinkt en gestempeld met verschillende Archival-inkten om de gewenste kleuren te verkrijgen voor de challenge waar deze kaart aan mee doet: de Leuke Stempels Challenge. De zonnebloemstempels zijn uit de (wat oudere) set Sunny Sunflowers van Chocolate Baroque en de tekststempel komt uit Garden Secrets van Darkroom Door. Net als dat de kleuren op de foto niet helemaal overeenkomen met het "echhie", is ook niet goed te zien dat er nog een beetje Glimmermist overheen is gesprayd.



         

Deze kaarten zijn gemaakt met de Ghost-techniek. De inkten de zijn gebruikt zijn allemaal van ColorBox. De tekststempels wederom van Darkroom Door - Garden Secrets.

Zelf vind ik de Ghost-techniek erg leuk evenals de distressinkt "uitsmeren". Wat is jullie favoriete stempeltechniek?

Fijn weekend alvast!

1 opmerking:

  1. De Ghost-techniek ken ik niet.... Maar je kaartjes ermee zijn prachtig, dus ik zal me er eens in verdiepen! Wat een prachtige kleuren op je onderste kaartjes. En je condoleance kaart is ook al zo mooi. Inderdaad, niet de leukste kaarten om te maken maar deze is heel stijlvol! Je kaart met de zonnebloemen is top, soms is het zo jammer dat we de kaartjes net iets minder mooi op de foto krijgen dan ze in het echt zijn hè, dat heb ik ook regelmatig....

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees ze met plezier. Je reactie moet eerst goedgekeurd worden voor je hem terugziet, dit ivm spammers.